چرا سایت داشته باشیم؟

چرا سایت داشته باشیم؟

سخن معروفی از بیل گیتس نقل شده است با این مضمون که «اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور ندارد، پس به زودی از صحنه کسب و کار محو خواهید شد.» آیا صرف اینکه این جمله از بیل گیتس معروف نقل شده باید آن را پذیرفت. به نظر من این گفته برای تمام کسب و کارها صدق نمی‌کند؛ اما برای بیشتر آن‌ها چرا.

در همین ابتدا عرض می‌کنم که هر جا با نظرات من مخالف بودید بسیار خوشحال می‌شوم در بخش نظرات پایین همین صفحه با بنده در میان بگذارید.

از خود بپرسید: آیا داشتن سایت تأثیر مثبتی بر کسب و کار من دارد؟

پاسخ این پرسش برای ادامه راه بسیار کلیدی است. اگر با تجزیه و تحلیل دقیق و منطقی به این نتیجه رسیدید که کسب و کار شما نیازی به داشتن سایت ندارد، اصلا نگران نشوید؛ چون واقعا نیاز ندارید. مثلا یک سوپر مارکت محلی واقعا چه نیازی به داشتن سایت دارد؟؟ بیشتر مشتریان این سوپر مارکت در همان محل هستند و با توجه به تعداد زیاد سوپر مارکت‌ها در سطح شهر، دیگر کسی در اینترنت به دنبال آن نمی‌گردد. اما یک هایپر مارکت می‌تواند با داشتن سایت سفارش‌های آنلاین دریافت کند. پس داشتن سایت بستگی مستقیم به نوع و گستردگی کسب و کار شما دارد.

آیا داشتن سایت تاثیر مثبتی بر کسب و کار شما دارد؟


مزایای داشتن سایت چیست؟

به جرأت می‌توان گفت، داشتن یک سایت خوب و استاندارد، تأثیر مثبت روی اکثر کسب و کارها دارد. قطعا از بین 4/7 میلیارد کاربر اینترنت در سطح جهان تعداد زیادی نیازمند کسب و کار شما هستند؛ اما دقت کنید که از بین 1/7 میلیارد سایت ثبت شده نیز رقبای زیادی خواهید داشت. پس اصلا فکر نکنید که داشتن سایت موفق، آسان و بدون هزینه است. اما این اطمینان را به شما می‌دهم وقتی با مزایای داشتن سایت آشنا شوید، متوجه خواهید شد که می‌ارزد هزینه کنید و برای حرفه‌ی خود سایتی عالی طراحی کنید.

در اینجا تعدادی از مهمترین مزایای داشتن سایت را ذکر می‌کنم تا بتوانید با بررسی آن‌ها راحت‌تر تصمیم بگیرید.


1. خودتان را معرفی می‌کنیدبا داشتن سایت خودتان را معرفی می‌کنید

فرض کنید به تازگی کسب و کاری راه‌اندازی کرده‌اید. برای معرفی کسب و کار خود چه می‌کنید؟ از تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌کنید!! احتمال زیاد جواب شما منفی است آن هم به دلیل هزینه بسیار بالای آن. از بیلبوردهای سطح شهر کمک می‌گیرید!! باز هم جواب شما منفی است؛ چرا که اگر هزینه آن را کنار بگذاریم احتمال اینکه این بیلبوردها در معرض نمایش مشتریان بالقوه شما قرار بگیرد پایین است. تراکت پخش می‌کنید!! من خودم شخصا تراکت‌هایی که به دستم می‌رسد را یا نمی‌خوانم و یا زیر 10 ثانیه خوانده و به اولین سطل بازیافت می‌اندازم و حتی اگر در ذهنم هم بماند، دیگر به آن دسترسی نخواهم داشت. پس چه باید کرد؟؟

شما می‌توانید با داشتن یک سایت اینترنتی، به راحتی خود و کسب و کارتان را معرفی کنید و اعتبار ببخشید. می‌توانید هر آنچه می‌خواهید درباره خدمات و مزایای کارتان بدون محدودیت زمانی (تبلیغات تلویزیونی) و محدودیت فضایی (تبلیغات بیلبوردی و پخش تراکت) به دیگران بگویید. این یک روش هدفمند تبلیغات است. چرا که اگر کسی کسب و کار شما را در اینترنت جست و جو کرد، یک مشتری بالقوه برای شماست زیرا به دنبال شما می‌گردد و به کسب و کار شما نیاز دارد.


2. مشتری بیشتری جذب می‌کنید

بر اساس آمار ارائه شده در سایت www.internetlivestats.com تعداد کاربران اینترنت تا لحظه نگارش این مقاله، حدود 4/7 میلیارد نفر است. از بین این آمار، طبق گزارش منتشر شده در خبرگزاری ایلنا در اسفندماه 97، بیش از 56 میلیون نفر در کشور عزیزمان ایران است. خوب این اعداد و ارقام یعنی چه؟ روشن است که تعداد بسیار زیادی از کاربران اینترنت قطعا به کسب و کار شما نیاز دارند و آن را در اینترنت جست و جو می‌کنند. اگر بتوانید حتی تعداد محدودی از این افراد را به سمت خود هدایت کنید، می‌توانید آن‌ها را به مشتریانی برای خود تبدیل کنید. چه فرصتی بهتر از این. همه این‌ها با داشتن یک سایت خوب و عالی امکان پذیر است. پس زمان را از دست ندهید.


3. 24 ساعت شبانه‌روز در دسترس هستید

همانطور که شما نیز می‌دایند، در دنیای کسب و کار امروز، پشتیبانی از مشتریان بسیار حیاتی و البته پر هزینه است. اگر از این مسئله غافل شوید، قطعا مشتریان خود را از دست خواهید داد. داشتن یک سایت به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در هر ساعتی از شبانه‌روز، پیام‌های مخاطبان خود را دریافت کنید و پاسخ آن‌ها را بدهید. علاوه بر این می‌توانید میزان رضایت‌مندی آن‌ها را نیز بسنجید.


4. می‌توانید مخاطبان خود را ارزیابی کنید

ابزارهایی در اینترنت وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بفهمید کاربران شما از چه طریقی وارد سایت شما شده‌اند، در چه کشوری قرار دارند، چقدر در سایت مانده‌اند، چه تعداد صفحه را بازدید کرده‌اند و ... . بهترین ابزار برای این کار که رایگان نیز هست ابزاری است به نام گوگل آنالیتیکس. شما می‌توانید با ارزیابی مخاطبان خود، نیازهای آن‌ها را بهتر بشناسید و آیا کسب درآمد چیزی جز رفع نیاز دیگران است؟؟


5. فروش بیشتری خواهید داشت

این مورد را فقط برای اینکه فراموش نشود آورده‌ایم! چرا که افزایش فروش نتیجه طبیعی موارد قبل است. وقتی شما مشتری جذب کنید، پشتیبانی عالی ارائه دهید و با ارزیابی مخاطبان به دنبال رفع نیازهای واقعی آن‌ها باشید، قطعا فروش شما بیشتر خواهد شد.

فروش بیشتر با داشتن یک سایت خوب


6. روابط تجاری خود را گسترش می‌دهید

اگر شما یک سایت داشته باشید، همکاران شما به راحتی شما را در اینترنت پیدا می‌کنند و امکان ایجاد روابط تجاری با آن‌ها را خواهید داشت.


کلام آخر ...

مزایای زیادی در مورد داشتن سایت برای کسب و کار می‌توان ذکر کرد. خواستیم در اینجا فقط مهمترین‌ها را بگوییم تا وقت زیادی از شما گرفته نشود. با همه این‌ها ما فقط توپ را برای شما کاشته‌ایم. شلیک آن به سمت هدف با شماست. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا کسب و کارتان نیازمند داشتن سایت است یا خیر. اگر به این نتیجه رسیدید که می‌خواهید برای کسب و کارتان سایتی طراحی کنید، ما در گروه نرم‌افزاری فانوس می‌توانیم به شما کمک کنیم.


Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

نظرات خود را با ما در میان بگذارید